Servis brzd

,,Když auto nejede, je to špatný, ale když auto nebrzdí, je to průser“. Tuto hlášku používám, při zjištění problému na brzdách, jako stručné upozornění na nutnost řešení toho problému.

Jak poznat problém na brzdach, dřív než přestanou brzdit!

  • SIGNALIZACE, KONTROLKA, na přístrojové desce nesmí svítit žádná kontrolka.  
  • HLUK, skřípání, pískání, tření naznačuje opotřebení brzdového obložení. Brždění by mělo být bez jakýchkoli zvukových projevů. Akceptovatelný zvuk je při prvním brždění po delším odstavení vozu ve vhlkém prostředí nebo změně počasí, kdy činné plochy kotoučů zkorodují. Tento zvuk by měl pominout po několika málo zabržděních.
  • VIBRACE  do volantu nebo brzdového pedálu. Nejčastěji se vibrace projevují při brždění z vyšších rychlostí, delším intezivním bržděním nebo sportovní jízdou.
  • ZÁPACH, po normálním jízdním režimu by neměl být cítit žádný zápach, spálenina.
  • BARVA, TEPLOTA KOTOUČE, na nápravě by měla být barva a teplota kotouče shodná.
  • JÍZDNÍ STOPA, auto musí držet přímý směr, při brždění se nesmí stáčet volat.
  • ÚČINNOST, řidič musí vynaložit větší sílu na pedál brzdy, aby zastavil, auto neochotně zpomaluje.
  • ZDVIH, propad brzdového pedálu, dlouhý tah páky ruční brzdy.
  • ŠPATNÝ POCIT řidiče z chování vozu.

DOPORUČUJEME PŘI POCHYBNOSTECH NEBO UVEDENÝCH PROJEVECH BRZD, OKAMŽITĚ KONTAKTOVAT SERVIS !!!

Naše kontrola brzd, zahrnuje:

  • Jízdní test na vibrace, hluk, účinnost, krok, jízdní stopu.
  • Demontáž brzdičů, kontrola tloušťky destiček, kotoučů, funkce kluzných částí brzdiče, házivosti kotoučů, funkčnost brzdových lan, bod varu brzdové kapaliny.

        

Kontrola házivosti použitého kotouče, kotouč je na výměnu.

Data ESI Bosch hazívost, minimální tloušťky, utahovací momenty. Každý vůz má svá data.

   

Kontrola házivosti použitého kotouče, kotouč OK

 

Kontrola házivosti náboje ložiska, na který se montuje kotouč.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *