Vlastní náhradní díly ANO / NE

ANO vlastní díly

  • Cena, ušetřím.  Servis odhalí vadný díl , sdělí mi to. Říkám si, stačí pouze správně vybrat  na e-shopu onen díl, porovnat ceny, dostupnosti a objednat. Internetové srovnávače nabízejí mnoho e-shopů s různými díly. Nic na tom není, servis udělá to samé a prodá mě to za draho.
  • Dodání dílu není hned. Většina e-shopů nemá díly skladem. Takže, když  objednám, pak e-shop objedná taky . Druhý den díl přijde do e-shopu a další den dodají díl mně, já ho zaplatím a doručím do servisu. Auto je rozdělané na zvedáku a dva dny čeká na můj díl. Servis přišel, ne svojí vinou, o jedno pracovní místo a to si určitě nechá zaplatit.
  • Správný díl. Ne vždy je pouze jedna možnost pro daný typ vozu. Takže, když už po dvou dnech dorazí můj díl, tak musí pasovat. E-shop nabídne katalog a já vyberu díl podle svého uvážení. Co když objednaný díl dorazí a není to ten pravý? Nesprávný díl musím poslat zpět e-shopu a objednat ten správný. Za další dva dny přijde ten správný a ten taky zaplatím. Auto je na zvedáku další dva dny, servisu se to nelíbí ale co může dělat, bude to účtovat. Já budu čekat na peníze za vrácený díl. Zaplatím za zjištění závady, výměnu dílu a blokování servisního místa. Hodinová sazba za montáž vlastních dílů je vyšší na což jsem byl upozorněn přejímacím technikem. Většina servisů na tento nešvar reaguje vyšší cenou práce, tak aby pokryly své provozní náklady.
  • Reklamace dílu. Po půlroce a 6 tis. km se závada projevuje znovu. Jedu do servisu kde mě opravu provedli.  Mechanik zjistil vadu mnou dodaného dílu. Díl demontuje a vrátí mi ho, já vyplním reklamační protokol a pošlu do e-shopu. 30 dní na vyřízení reklamace, co teď? Potřebuji auto. Servis má zase blokované pracovní místo, zase budu platit. Už  nebudu šetřit, nechávám to servis udělat kompletně. Druhý den si odvážím opravené auto. Cena byla přijatelná, rozhodně to vyšlo levněji než poprvé a rychleji. Doufám v kladné vyřízení mé reklamace na e-shopu a hlavně vrácení peněz, protože na dobropis za vrácený nesprávný díl jsem čekal tři týdny. Mé poučení zní NE vlastní díly, nevyplatí se to.

NE vlastní díly

  • správné vyhledání dílu
  • servis mi nabídne díl podle zkušeností, požadavků, nájezdu km  (cena, kvalita)
  • běžné díly  skladem
  • online sklady dodavatelů, některé díly tentýž den
  • 2x denně zavoz dílů
  • úspora času, při více možnostech dílů servis objedná všechny
  • reklamaci řeší servis

 

 

 

5 Comments

  1. Je úplně jedno zda díl je můj či nikoli jestliže tlumič od servisu 3 200 a ja koupím stejný tlumič KYA za 1300 asi něco je špatně

    • Dobrý den,
      děkuji za komentář. Kvůli Vám jsem tento článek psal. Moje chyba, že jsem dostatečně nevysvětlil o co v servisu jde.
      Servisujte si auto sám ušetříte spoustu peněz, ať se Vám daří.

      • Přijde mi to jen jako obhajování globálního podvodu ze strany většiny autoservisů jo jasně chápu všechny zmíněný rizika ale zapomínate na jednu absolutně prvořadou věc a to sice tu že chtít za díl marzi větší než 25% nebo 1000,- je prostě čistá zlodějina takovej člověk by měl radši táhnout pípat zboží na kase to je ten důvod proč to lidi dělaj a proč pak raději dělají oprav co nejmíň – nikdo nechce krmit podvodníky..
        Každopádně je super že temná doba těchto podvodníčků se nám konečně pomalu chílý ke konci naštěstí už brzo budou víceméně nahrazeni AI – už dnes lze díky ní na novějším vozidle zvládnout svépomocí hromadu úkonů se kterými by dříve většina lidí jela do servisu a co jsem zaslechl tak i vláda něco chystá takže shrnuto a podtrženo – jen tak dál pánové větev už je z poloviny naříznutá….

        • Dobrý den,
          děkuji za komentář. Za co podle Vás servis koupí nemovitost, vybavení, software, elektřinu, uhlí, ochranné pracovní prostředky, školení, pojistky na svěřená auta do opravy, účetní, likvidace odpadů, atd? Hodinová sazba na práci pokrývá mzdy a náklady na zaměstnance, režijní práce. Je na Vás, jaký servis si zvolíte, vybavený servis s kvalitním pracovníkem, který vydělané prostředky investuje nebo svépomoc, kutila.
          Byl jsem z dětma na výletě v Krkonoších, ke svačině jsme si koupili párek v rohlíku za 90kč, 1/2l limonády za 45kč, pivo 55kč. Není to zloděj!!! Tesco má rohlík za 3,50Kč, párek za 6Kč, litr limonády za 45Kč, pivo za 22Kč, TO JE HROZNÁ MARŽE. Ten stánkař nemá takovou režii, jako autoservis, chápu ho, chce taky žít a já jsem rád, že jsem mu k tomu přispěl, protože až vydělá víc, postaví třeba krásnou hospodu.
          Já věřím v poctivé úmysly lidí a fandím každému kdo se v tomto státě snaží poctivě podnikat.
          Mějte se fajn, ať se Vám daří.

  2. Dobrý den,
    Tak tohle chápu ale dnes je již běžná praxe že hromada profesionálních autoservisú bere donesené díly zákazníkem jako běžnou praxi a účtují si proto vyžší hodinovou sazbu třeba i +70% tomu říkám FÉR JEDNÁNÍ a tvrdit že rozdělané auto musí blokovat zvedák je taky blbost dokud na autě jsou nebo jdou přidělat kola tak není jedinej důvod aby cokoliv blokovalo.
    Mrzí mě že jste v Krkonoších narazil na pravděpodobně na místního zlodějíčka ale to se vám může stát i kdekoliv jinde dokonce i zde v okolí se najdou podobný místa a taky místa naprosto v pořádku a je už jen na člověku jesi si vybere podpořit sebe nebo cizyho vykuka tím kolik zaplatí ano třeba postaví krásnou restauraci a třeba si taky jen vydělá na apartmán a pak zavře to nikdo neví… 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *