Vlastní náhradní díly ANO / NE

ANO vlastní díly

  • Cena, ušetřím.  Servis odhalí vadný díl , sdělí mi to. Říkám si, stačí pouze správně vybrat  na e-shopu onen díl, porovnat ceny, dostupnosti a objednat. Internetové srovnávače nabízejí mnoho e-shopů s různými díly. Nic na tom není, servis udělá to samé a prodá mě to za draho.
  • Dodání dílu není hned. Většina e-shopů nemá díly skladem. Takže, když  objednám, pak e-shop objedná taky . Druhý den díl přijde do e-shopu a další den dodají díl mně, já ho zaplatím a doručím do servisu. Auto je rozdělané na zvedáku a dva dny čeká na můj díl. Servis přišel, ne svojí vinou, o jedno pracovní místo a to si určitě nechá zaplatit.
  • Správný díl. Ne vždy je pouze jedna možnost pro daný typ vozu. Takže, když už po dvou dnech dorazí můj díl, tak musí pasovat. E-shop nabídne katalog a já vyberu díl podle svého uvážení. Co když objednaný díl dorazí a není to ten pravý? Nesprávný díl musím poslat zpět e-shopu a objednat ten správný. Za další dva dny přijde ten správný a ten taky zaplatím. Auto je na zvedáku další dva dny, servisu se to nelíbí ale co může dělat, bude to účtovat. Já budu čekat na peníze za vrácený díl. Zaplatím za zjištění závady, výměnu dílu a blokování servisního místa. Hodinová sazba za montáž vlastních dílů je vyšší na což jsem byl upozorněn přejímacím technikem. Většina servisů na tento nešvar reaguje vyšší cenou práce, tak aby pokryly své provozní náklady.
  • Reklamace dílu. Po půlroce a 6 tis. km se závada projevuje znovu. Jedu do servisu kde mě opravu provedli.  Mechanik zjistil vadu mnou dodaného dílu. Díl demontuje a vrátí mi ho, já vyplním reklamační protokol a pošlu do e-shopu. 30 dní na vyřízení reklamace, co teď? Potřebuji auto. Servis má zase blokované pracovní místo, zase budu platit. Už  nebudu šetřit, nechávám to servis udělat kompletně. Druhý den si odvážím opravené auto. Cena byla přijatelná, rozhodně to vyšlo levněji než poprvé a rychleji. Doufám v kladné vyřízení mé reklamace na e-shopu a hlavně vrácení peněz, protože na dobropis za vrácený nesprávný díl jsem čekal tři týdny. Mé poučení zní NE vlastní díly, nevyplatí se to.

NE vlastní díly

  • správné vyhledání dílu
  • servis mi nabídne díl podle zkušeností, požadavků, nájezdu km  (cena, kvalita)
  • běžné díly  skladem
  • online sklady dodavatelů, některé díly tentýž den
  • 2x denně zavoz dílů
  • úspora času, při více možnostech dílů servis objedná všechny
  • reklamaci řeší servis

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *