Lidová tvořivost, aneb proč to dělají?

V tomto příspěvku chci ukázat, jak se dá nedodržením základních technologických pravidel připravit zákazník o zbytečné peníze. Použitá foto dokumentace ukazuje poškození dílů po opravě „rádoby mechanikem“ nikoliv běžným opotřebením.

Výměna motorového oleje, v servisu je to moc drahé, dám to sousedovi, ten pracuje v Kvasinách
a odpoledne pro známé za hubičku. Po čase byl v garáži flek na podlaze, soused neměl čas. Návštěva servisu, po zvednutí vozu bylo jasno, lepená olejová vana. Proč? Následovalo očištění tmelu, vypuštění oleje a zjištění příčiny. Prasklina podél zavitu. Důvod, soused „mechanik“ neměl novou Cu podložku pod výpustný šroub, tak to pořádně utáhl až to prasklo. Následovala výměna olejové vany.


Auto se zastavilo, startér netočil, motor bez oleje. Zákazník při předání vozu do opravy popsal,
trochu to začalo pokuřovat ale na internetu psali, že při těchto kilometrech je to normální. Zjištěna
překroucená hřídelka turba, turbo nebylo mazaný. Proč? Po sundání vany bylo jasno, ucpaný sací koš. Olejové čerpadlo nasálo zbytky přebytečné těsnící hmoty a snížil se průtok a tlak oleje. Zadřelo se turbo a vačky, motor KO.

 

Nejede, nekomunikuje, popsal zákazník svůj problém. Nekomunikuje, asi znalec! Opravdu ECU úplně mrtvá, po prověření napájení, demontáž řídící jednotky a první známky „odborné“ opravy.
Test na stole= mrtvola. Demontáž krytu řídící jednotky a následoval velký údiv „nová technologie“?
Okamžitý telefonát zákazníkovi, nebyl ani překvapený, když jsem mu popsal zjištění. Víte občas mi to cukalo a jeden kluk, od nás z práce, měl stejný problém a opravil si to doma sám. Tak jsem mu to odvezl. Oprava se stala popravou jednotky.

 

Bliká kontrolka imo, nejde nastartovat. Komunikace navázána pouze s ABS, přístrojovou deskou, komfortem. Uložené chyby vadný CAN BUS. Proměření celé sběrnice (napětí, odpor)
Zjištěno několik zkratů. Následovala demontáž interiéru, koberců a palubní desky, šlo se po svazcích. Zjištěny zpečené dráty ve svazku. Proč? Nad pojistkovou skříní bylo ukryto dodatečně namontované relé na vyhřívání předního okna. Auto bylo čerstvě dovezeno z D, i tam se dělají chyby. Špatné jištění a průřezy, výsledek el. instalace KO.

 

Další případy už nebudu popisovat, pouze si prohlídněte fotky a budete mít jasno.

 

Takovýchto případů řešíme stále více. Proč to ti lidé dělají? Chtějí šetřit? Tomu rozumím, taky chci šetřit. Je to opravdu úspora, když nechám olej vyměnit souseda a ten mi zničí vanu a přidělá další starosti? Nebo když se v práci při surfování po internetu z nějakého „odborného chatu“ dočtu kde mám chybu a odpolko to podle toho popravím? V žádném případě nechci domácí mechaniky, kutily házet do jednoho pytle, vždy se jedná pouze o konkrétní jednotlivce. Taky dělám chyby a tvrdě za ně platím. Tento příspěvek není o chybách, ale o základní technologické neznalosti „rádoby mechnika“, který tuto práci prováděl. Malé chyby a velké, drahé důsledky.

One Comment

  1. Velice poučné a názorné, jak lze za málo peněz pořídit hodně starostí a jak se říká muziky. Nakonec zde platí staré známé nejsem přeci tak bohatý, abych si kupoval levné věci.
    S pozdravem věrný a spokojený zákazník.

    Tento servis mohu jen doporučit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *